اخبار روزفناوری

اپل حدود 100 نفر را از بخش خدمات خود اخراج می کند، علیرغم اینکه این بخش تخمین زده می شود تا سال 2025 درآمد 100 میلیارد دلاری به همراه داشته باشد.

اپل حدود 100 نفر را از بخش خدمات خود اخراج می کند، علیرغم اینکه این بخش تخمین زده می شود تا سال 2025 درآمد 100 میلیارد دلاری به همراه داشته باشد.

درآمد 90.75 میلیارد دلاری برای دوره مالی سه ماهه دوم 2024 و سود 23.6 میلیارد دلاری کافی نبود. اپل را از معرفی دور دیگری از اخراج‌ها دور نگه دارید، زیرا طبق آخرین گزارش، این شرکت تعداد کارکنان خود را 100 نفر از بازوی خدمات خود کاهش داده است. این چهارمین باری است که اپل مجبور است نیروی کار خود را کاهش دهد، اما چیزی که ما را شگفت زده کرد این بود که این شرکت از بخشی بود که به طور مداوم رشد باورنکردنی را در چند فصل گذشته نشان داده است.

بر اساس آخرین گزارش، اخراج‌ها بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر است و طبق آخرین گزارش، Apple Books از اولویت کمتری برای این شرکت برخوردار است

بخش خدمات چتری است که محصولات مختلفی را در خود جای داده است، از Apple Books، Apple News و موارد دیگر. همانطور که مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد، اخراج ها عمدتاً نقش مهندسی از خدمات فوق الذکر بود. اپل نیوز به عنوان تمرکز این شرکت برای درآمدزایی ادامه خواهد داشت. با این حال، به Apple Books اهمیت کمتری داده خواهد شد و به عنوان یک نیروی محرک درآمد چندان مهم نیست. علاوه بر این، به نظر می رسد که شرکت کوپرتینویی علاقه کمتری به معرفی یک مدل اشتراک برای Apple Bookstore دارد.

این دسته عمدتاً تحت سلطه آمازون و سرویس اشتراک آن Audible است. همچنین،  بازار کتاب‌های الکترونیکی آنقدر بزرگ نیست که اپل آن را جدی بگیرد، و حتی اگر برخی از مدل‌های کسب‌وکار را در این مسیر معرفی کند، ممکن است نویسندگان و ناشران آن را گزینه‌ای مناسب در نظر نگیرند. در مقایسه با سایر غول‌های فناوری، تعداد اخراج‌های اپل مانند قطره‌ای در آب است و دلیل آن این است که سال گذشته، تیم کوک، مدیر عامل شرکت، طی تماس‌های درآمدی سه ماهه دوم سال 2023 اعلام کرد که کاهش نیروی کار به عنوان آخرین راه حل مشاهده شد.

رئیس اجرایی غرامت سالانه خود را برای آخرین بار به 40 میلیون دلار کاهش داد. سال، آن را تا 40 درصد کاهش داد تا مقداری از بار مالی آزاد شود. متأسفانه، با لغو اخراج کارمندان، یک رشته عقب‌نشینی مانع شد که اپل به طور کامل از اخراج‌ها اجتناب کند. سرمایه‌گذاری جاه‌طلبانه خودروهای خودران با نام «پروژه تایتان» و حذف پروژه‌های میکرو ال‌ای‌دی که احتمالاً منجر به کاهش تعداد کار توسط 700 نفر. هزینه‌های اصلاح از بخش خدمات می‌تواند ضربه‌ای به روده تلقی شود، به‌ویژه زمانی که این بازوی تجاری به 100 میلیارد دلار تا سال 2025 به ارمغان بیاورد که 25 درصد از کل درآمد سالانه اپل را تشکیل می دهد.

منبع خبر: بلومبرگ

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا